Gemeente Houten: overleden persoon vanuit Nederland naar het buitenland brengen
Overleden in het buitenland
Is de persoon overleden in het buitenland? En wilt u hem of haar laten vervoeren naar Nederland? Dan moet u contact opnemen met de gemeente of lokale overheid waar de persoon overleden is.
Ook moet u (of een uitvaartverzorger) aangifte van overlijden doen. Dit doet u in de gemeente waar de overledene is ingeschreven. U moet hiervoor een afspraak maken met de lokale gemeente.
Overleden in Nederland
Is de persoon overleden in Nederland? En wilt u hem of haar laten vervoeren naar het buitenland? Dan moet u (of een uitvaartverzorger) aangifte van overlijden doen. Dit doet u in de gemeente waar de persoon is overleden. U moet hiervoor een afspraak maken met de gemeente.
Afspraak maken met gemeente
U kunt een afspraak maken via: houten.nl
gemeentehuis@houten.nl
Telefonisch
+31306392611
Aanvragen laissez-passer:
U kunt een laissez-passer aanvragen bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak. Dit kan:
Telefonisch:
+31306392611
E-mail:
BackofficePBZ@houten.nl
Overlijdensakte
U krijgt een overlijdensakte als u in de gemeente aangifte doen van overlijden. U maakt hiervoor een afspraak. Dit kan:
Online:
Telefonisch:
+31306392611
E-mail:
BackofficePBZ@houten.nl
De volgende tarieven gelden:
- Aangifte doen van overlijden kost: € 0.0
- Een afschrift van een overlijdensakte kost: € 15,70
U betaalt kosten voor de aanvraag van een laissez-passer. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente. +31306392611
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Houten