Gemeente Oosterhout: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen
Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt de gehandicaptenparkeerkaart op twee manieren aanvragen:
- Ophalen: bij de receptie van het gemeentehuis kunt u een formulier ophalen
- Digitaal: U vraagt de parkeerkaart via de website aan met het formulier https://samenwerkendegemeenten.equalit.nl/formulier/nl-NL/Oosterhout/scGehandicaptenkaart.aspx
Let op: u heeft hiervoor een DigiD nodig. Hebt u geen DigiD? Dan kunt u DigiD aanvragen.
Nadat de gemeente uw volledig ingevulde aanvraag ontvangen heeft, kunt u opgeroepen worden voor een medische keuring. De keurende instantie adviseert over uw aanvraag.
Een 'Gehandicaptenparkeerkaart voor instellingen' kan alleen door de directeur van een instelling aangevraagd worden via een fysiek aanvraagformulier. U kunt dit formulier ophalen bij de receptie van het gemeentehuis.
U ontvangt schriftelijk bericht van het Sociaal Team Oosterhout of u wel of geen parkeerkaart toegewezen krijgt. Als u de parkeerkaart krijgt, staat er ook in de brief hoe u de kosten kunt overmaken naar de gemeente. Zodra uw betaling ontvangen is, wordt de parkeerkaart naar u opgestuurd.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
Het duurt 8 weken voordat u de kaart hebt. U moet de kaart persoonlijk ophalen bij de gemeente.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Oosterhout