Single Digital Gateway

Gemeente Meerssen: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen

Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

De belangrijkste voorwaarden:

  • U kunt geen 100 meter achter elkaar lopen.
  • Bij een passagierskaart: u kunt niet worden afgezet om te wachten, tot de bestuurder de auto heeft geparkeerd en u weer kan helpen.

In de gemeente Meerssen hoeft u met een gehandicaptenparkeerkaart geen parkeergeld te betalen. Dit geldt voor speciale parkeerplaatsen voor gehandicapten én voor gewone parkeerplekken.

Zo vraagt u een gehandicaptenparkeerkaart aan:

  • U vraagt de gehandicaptenparkeerkaart aan bij de gemeente waarin u woont.
  • U heeft nodig:
    • een kopie van uw geldige identiteitsbewijs
    • 2 dezelfde en duidelijke pasfoto's
    • een kopie van uw rijbewijs (voor een bestuurderskaart)

Vul het aanvraagformulier voor een Europese gehandicaptenparkeerkaart in en stuur de bijlagen mee bij uw aanvraag.

Kijk bij: Aanvraagformulier Gehandicaptenparkeerkaart

U betaalt kosten voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.

U betaalt deze kosten ook als uw aanvraag wordt afgewezen. Een gehandicaptenparkeerkaart is 5 jaar geldig.

Dit proces loopt via WMO en is afhankelijk van de aanvraagprocedure en medisch advies

U kunt bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag. Doe dit binnen 6 weken. Bent u het daarna niet eens met de uitspraak op het bezwaarschrift? Teken dan beroep aan bij de rechtbank.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Meerssen

Laatst gecontroleerd op 16 oktober 2023