Gemeente Meerssen: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen
Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
De belangrijkste voorwaarden:
- U kunt geen 100 meter achter elkaar lopen.
- Bij een passagierskaart: u kunt niet worden afgezet om te wachten, tot de bestuurder de auto heeft geparkeerd en u weer kan helpen.
In de gemeente Meerssen hoeft u met een gehandicaptenparkeerkaart geen parkeergeld te betalen. Dit geldt voor speciale parkeerplaatsen voor gehandicapten én voor gewone parkeerplekken.
Zo vraagt u een gehandicaptenparkeerkaart aan:
- U vraagt de gehandicaptenparkeerkaart aan bij de gemeente waarin u woont.
- U heeft nodig:
- een kopie van uw geldige identiteitsbewijs
- 2 dezelfde en duidelijke pasfoto's
- een kopie van uw rijbewijs (voor een bestuurderskaart)
Vul het aanvraagformulier voor een Europese gehandicaptenparkeerkaart in en stuur de bijlagen mee bij uw aanvraag.
Kijk bij: Aanvraagformulier Gehandicaptenparkeerkaart
U betaalt kosten voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
U betaalt deze kosten ook als uw aanvraag wordt afgewezen. Een gehandicaptenparkeerkaart is 5 jaar geldig.
Dit proces loopt via WMO en is afhankelijk van de aanvraagprocedure en medisch advies
U kunt bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag. Doe dit binnen 6 weken. Bent u het daarna niet eens met de uitspraak op het bezwaarschrift? Teken dan beroep aan bij de rechtbank.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Meerssen