Gemeente Maastricht: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen
Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt de Europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen via ons E-loket (met DigiD). In het E-loket leest u welke documenten wij nodig hebben om uw aanvraag in behandeling te nemen. Stuur die documenten mee bij uw aanvraag.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
Wij nemen een besluit binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag. Mits wij beschikken over het advies van de keurende instantie. Ook stellen we vast hoe lang uw parkeerkaart geldig blijft. Wij volgen daarbij doorgaans het advies van de keuringsinstantie (in relatie tot het ziektebeeld, dit geldt niet voor een gehandicaptenparkeerkaart voor zorginstellingen).
Vraagt u een verlenging van uw parkeerkaart aan en is geen medische keuring nodig? Dan ontvangt u uw nieuwe parkeerkaart een week voordat uw oude kaart vervalt.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Maastricht
Bezoekadres
Mosae Forum 10
6211DW Maastricht
Maandag | 08:30 - 16:30 |
Dinsdag | 08:30 - 16:30 |
Woensdag | 08:30 - 16:30 |
Donderdag | 08:30 - 19:00 |
Vrijdag | 08:30 - 16:30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. Alleen voor het ophalen van uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Veel andere zaken kunt u online via onze website regelen.