Single Digital Gateway

Gemeente Hoogeveen: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen

Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

  • Moet uw kaart verlengd worden? Vraag de verlenging dan aan uiterlijk 2 maanden voor de kaart afloopt. Het kan zijn dat u opnieuw een medische keuring krijgt.
  • Staat u aan het hoofd van een zorginstelling? Dan kunt u de gehandicaptenparkeerkaart aanvragen door te bellen met de gemeente: +31528291911.

  • Een kopie van uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Een kleurenpasfoto 
  • Eventueel eerder afgegeven gehandicaptenparkeerkaarten

Een gehandicaptenparkeerkaart vraagt u online aan met DigiD. Of persoonlijk bij de gemeente. U kunt hiervoor online een afspraak maken.

U betaalt altijd voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart, ook als uw aanvraag wordt afgewezen. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente: +31528291911 of info@hoogeveen.nl .

Binnen 12 weken na ontvangst van uw aanvraag bepaalt de gemeente of u de gehandicaptenparkeerkaart krijgt toegewezen.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hoogeveen

Bezoekadres

Raadhuisplein 24

7901BW Hoogeveen

Openingstijden
Maandag
9:00 - 17:00
Dinsdag
9:00 - 17:00
Woensdag
9:00 - 17:00
Donderdag
9:00 - 20:00
Vrijdag
9:00 - 13:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 16 november 2022