Gemeente Hoogeveen: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen
Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
- Moet uw kaart verlengd worden? Vraag de verlenging dan aan uiterlijk 2 maanden voor de kaart afloopt. Het kan zijn dat u opnieuw een medische keuring krijgt.
- Staat u aan het hoofd van een zorginstelling? Dan kunt u de gehandicaptenparkeerkaart aanvragen door te bellen met de gemeente: +31528291911.
- Een kopie van uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- Een kleurenpasfoto
- Eventueel eerder afgegeven gehandicaptenparkeerkaarten
Een gehandicaptenparkeerkaart vraagt u online aan met DigiD. Of persoonlijk bij de gemeente. U kunt hiervoor online een afspraak maken.
U betaalt altijd voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart, ook als uw aanvraag wordt afgewezen. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente: +31528291911 of info@hoogeveen.nl .
Binnen 12 weken na ontvangst van uw aanvraag bepaalt de gemeente of u de gehandicaptenparkeerkaart krijgt toegewezen.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hoogeveen
Bezoekadres
Raadhuisplein 24
7901BW Hoogeveen
Maandag | 9:00 - 17:00 |
Dinsdag | 9:00 - 17:00 |
Woensdag | 9:00 - 17:00 |
Donderdag | 9:00 - 20:00 |
Vrijdag | 9:00 - 13:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Laatst gecontroleerd op 16 november 2022