Single Digital Gateway

Gemeente Gemert-Bakel: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen

Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

  1. Neem contact op met de gemeente om aan te geven dat u de kaart wilt aanvragen.
  2. Een consulent stelt u vragen over uw gezondheid en over de belemmeringen die u  ervaart. Het kan ook zijn dat er een afspraak wordt gemaakt voor een gesprek bij u thuis.
  3. U ontvangt het aanvraagformulier en stuurt dit ingevuld retour. Ook moet u medisch gekeurd worden door een arts. De gemeente bepaalt welke arts/instantie deze keuring uitvoert. Ook als u een verlenging aanvraagt van uw gehandicaptenparkeerkaart, is een medische keuring een enkele keer nodig.
  4. Nadat uw aanvraag is behandeld, ontvangt u een brief (beschikking) van uw gemeente. In deze beschikking staat op welke gronden u een gehandicaptenparkeerkaart krijgt of juist niet krijgt. Ook leest u hierin of u in aanmerking komt voor een kaart voor een bestuurder en/of passagier  en hoe lang de kaart geldig is.

U betaalt kosten voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.

Gemeente Gemert-Bakel
Bezoekadres: Ridderplein 1, 5421 CV Gemert
E-mail: gemeente@gemert-bakel.nl
Telefoon: 0492-378 500

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Gemert-Bakel

Bezoekadres

Ridderplein 1

5421CV Gemert

Openingstijden
Maandag
09.00-19.00
Dinsdag
09.00-17.00
Woensdag
09.00-17.00
Donderdag
09.00-17.00
Vrijdag
09.00-12.30
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 26 juni 2023