Gemeente Gemert-Bakel: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen
Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
- Neem contact op met de gemeente om aan te geven dat u de kaart wilt aanvragen.
- Een consulent stelt u vragen over uw gezondheid en over de belemmeringen die u ervaart. Het kan ook zijn dat er een afspraak wordt gemaakt voor een gesprek bij u thuis.
- U ontvangt het aanvraagformulier en stuurt dit ingevuld retour. Ook moet u medisch gekeurd worden door een arts. De gemeente bepaalt welke arts/instantie deze keuring uitvoert. Ook als u een verlenging aanvraagt van uw gehandicaptenparkeerkaart, is een medische keuring een enkele keer nodig.
- Nadat uw aanvraag is behandeld, ontvangt u een brief (beschikking) van uw gemeente. In deze beschikking staat op welke gronden u een gehandicaptenparkeerkaart krijgt of juist niet krijgt. Ook leest u hierin of u in aanmerking komt voor een kaart voor een bestuurder en/of passagier en hoe lang de kaart geldig is.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
Gemeente Gemert-Bakel
Bezoekadres: Ridderplein 1, 5421 CV Gemert
E-mail: gemeente@gemert-bakel.nl
Telefoon: 0492-378 500
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Gemert-Bakel
Bezoekadres
Ridderplein 1
5421CV Gemert
| Maandag | 09.00-19.00 |
| Dinsdag | 09.00-17.00 |
| Woensdag | 09.00-17.00 |
| Donderdag | 09.00-17.00 |
| Vrijdag | 09.00-12.30 |
| Zaterdag | Gesloten |
| Zondag | Gesloten |
Laatst gecontroleerd op 26 juni 2023