Single Digital Gateway

Gemeente Enkhuizen: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen

Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

Voor de aanvraag heeft u nodig:

  • een kopie van een gel­dig pas­poort of iden­ti­teits­kaart;
  • als u de bestuurderskaart aanvraagt, een kopie van een gel­dig rij­be­wijs;
  • een kleurenpasfoto die voldoet aan de pasfoto-eisen

U kunt de gehandicaptenparkeerkaart online aanvragen of verlengen via DigiD. De procedure voor een eerste aanvraag van de kaart of een verlenging verloopt hetzelfde.

U betaalt kosten voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente via +31228 360 100.

Het duurt 6 tot 8 weken voordat u de kaart hebt. U moet de kaart persoonlijk ophalen en op afspraak.

Informatie:

Er zijn nog geen contactgegevens van uw gemeente beschikbaar.

Vragen over dit onderwerp?

Bel met Informatie Rijksoverheid:

Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. 

Meer contactmogelijkheden

Laatst gecontroleerd op 15 maart 2024