Single Digital Gateway

Gemeente Amsterdam: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen

Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

  • kopie van een gel­dig pas­poort of iden­ti­teits­kaart
  • als u de bestuurderskaart aanvraagt: kopie van een gel­dig rij­be­wijs
  • een kleu­ren­pas­fo­to die goed lijkt en maxi­maal 6 maan­den oud is
  • als u een Can­ta of brom­mo­biel hebt: een ko­pie van het ver­ze­ke­rings­be­wijs

Vul het formulier in en voeg de bijlagen toe bij uw aanvraag.

Online aanvragen

Zo vraagt u de Europese gehandicaptenkaart schriftelijk aan.

  1. Down­load het aan­vraag­for­mu­lier.
  2. Vul het for­mu­lier in. Voeg de ge­vraag­de do­cu­men­ten toe. 
  3. Stuur het for­mu­lier met de do­cu­men­ten naar het Stadslo­ket van het stads­deel waar u woont. De adres­sen vindt u op het aan­vraag­for­mu­lier.

  • Europese gehandicaptenparkeerkaart: € 44
  • Medische beoordeling: € 165,70

Het duurt 8 weken voordat u de kaart hebt. U moet de kaart persoonlijk ophalen.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Amsterdam

Laatst gecontroleerd op 6 december 2023