Single Digital Gateway

Gemeente Aalsmeer: europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen

U kunt een Europese gehandicaptenparkeerkaart online aanvragen met uw DigiD. Let op: u kunt alleen een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.  

Aanvragen gehandicaptenparkeerkaart met DigiD 

Heeft u geen DigiD? U kunt ook langskomen in het raadhuis. Bel de gemeente voor een afspraak: +31 297 38 75 75.

  • uw DigiD; 
  • een geldig paspoort of identiteitskaart; 
  • een kopie van het kentekenbewijs van uw voertuig; 
  • een kopie van het leasecontract (als u een leaseauto heeft).

U betaalt kosten voor de medische keuring en toegekende gehandicaptenparkeerkaart. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente.

Na uw aanvraag beoordeelt de gemeente of een medische keuring nodig is en informeren wij u over de kosten. Na betaling vragen we advies bij een keuringsinstantie.

U ontvangt een brief met de uitkomst. Wij doen ons best om binnen 8 weken een besluit te nemen. Deze termijn mogen we een keer verlengen met 8 weken.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Aalsmeer

Laatst gecontroleerd op 24 april 2025