Gemeente Maastricht: zakenpaspoort aanvragen
Let op. U kunt het zakenpaspoort alleen aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U vraagt het zakenpaspoort persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. Maak een afspraak om een paspoort aan te vragen bij het GemeenteLoket:
Gemeente Maastricht
Mosae Forum 10
6211 DW Maastricht
Spoedaanvraag
Heeft u uw paspoort eerder nodig? Dan kunt u dit aanvragen via een spoedprocedure. Als u het paspoort vóór 14.00 uur aanvraagt, ontvangt u het uiterlijk binnen 2 werkdagen. U betaalt hiervoor een toeslag. Houd wel rekening met vertraging als u uw oude paspoort niet meer heeft.
Per direct
Heeft u per direct (vandaag) een paspoort nodig? Dan kunt u in aanmerking komen voor een noodpaspoort van de Koninklijke Marechaussee. Meer informatie hierover vindt u op www.marechaussee.nl.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een zakenpaspoort. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
Na 7 dagen kunt u uw paspoort tijdens de openingstijden ophalen bij het GemeenteLoket. U heeft 3 maanden de tijd om uw nieuwe paspoort op te halen.
Hoelang geldig
Een zakenpaspoort is 10 jaar geldig.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Maastricht
Bezoekadres
Mosae Forum 10
6211DW Maastricht
Maandag | 08:30 - 16:30 |
Dinsdag | 08:30 - 16:30 |
Woensdag | 08:30 - 16:30 |
Donderdag | 08:30 - 19:00 |
Vrijdag | 08:30 - 16:30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. Alleen voor het ophalen van uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Veel andere zaken kunt u online via onze website regelen.