Single Digital Gateway

Gemeente Vlaardingen: verhuizing bij de gemeente melden

Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen. Staat er niemand op het nieuwe adres ingeschreven? Geef dan uw verhuizing door met DigiD. Staat er wel iemand ingeschreven? Meld uw verhuizing dan schriftelijk of op het stadskantoor.

  • Een kopie van uw identiteitsbewijs.
  • Een kopie van uw huur- of koopcontract. Let op: het koopcontract moet gepasseerd zijn bij de notaris.
  • Gaat u bij iemand inwonen? Dan moet de hoofdbewoner of de verhuurder de verklaring op het verhuisformulier (pdf, 25 kB) invullen en ondertekenen. Print het verhuisformulier uit, laat het invullen en neem het mee.
  • Een kopie van een identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of verhuurder als u bij iemand gaat inwonen.
  • Schriftelijke toestemming als het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen is.

Digitaal:

  • Via het digitale verhuisformulier met uw DigiD. Let op: dit kan alleen als op het nieuwe adres niemand anders ingeschreven staat. Als dat wel zo is, moet u uw verhuizing schriftelijk of op het stadskantoor doorgeven.

Schriftelijk:

  • Print het verhuisformulier (pdf, 25 kB)  uit, vul het in en onderteken het.
  • Op het verhuisformulier staat welke documenten u mee moet sturen.
  • Gaat u bij iemand inwonen?
  • Stuur de formulieren en de documenten naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. klantcontactcentrum, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen.

Op afspraak:

Het doorgeven van een verhuizing is gratis.

Uw verhuizing wordt binnen 5 werkdagen verwerkt.

Verhuizen naar of vanuit het buitenland

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Vlaardingen

Laatst gecontroleerd op 25 oktober 2023