Gemeente Hoogeveen: verhuizing bij de gemeente melden
Let op. U kunt uw verhuizing alleen doorgeven als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
Verhuizing doorgeven
U kunt uw verhuizing online doorgeven met DigiD.
- Wanneer alle personen van het adres mee verhuizen, mag 1 persoon dit doorgeven. Dit geldt ook voor ouders en hun meerderjarige kinderen en voor echtgenoten of geregistreerde partners.
- De adreswijziging gaat in op de door u aangegeven verhuisdatum. Als u de verhuizing later dan 5 dagen na de verhuisdatum meldt, gaat de adreswijziging in op de dag van melden. Verhuist u vanuit een andere gemeente naar Hoogeveen? Uw oude gemeente schrijft u automatisch uit.
- Als u verkeerde gegevens doorgeeft aan de gemeente, kunt u een boete krijgen.
U kunt ook iemand anders machtigen om de verhuizing namens u door te geven. De gemachtigde heeft de volgende documenten nodig:
- Ondertekende machtigingsbrief
- Zijn of haar geldige ID-kaart of paspoort
- Uw geldige ID-kaart of paspoort. Een kopie mag ook
- Het koop- of huurcontract
Samenwonen of inwonen
Gaat u samenwonen of bij iemand inwonen? Geef dit dan door aan de gemeente. De volgende documenten heeft u nodig:
- Schriftelijke verklaring van de hoofdbewoner
- Geldig identiteitsbewijs (ID-kaart of paspoort) van de hoofdbewoner
- Uw geldige ID-kaart of paspoort
Het doorgeven van een verhuizing is gratis.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hoogeveen
Bezoekadres
Raadhuisplein 24
7901BW Hoogeveen
Maandag | 9:00 - 17:00 |
Dinsdag | 9:00 - 17:00 |
Woensdag | 9:00 - 17:00 |
Donderdag | 9:00 - 20:00 |
Vrijdag | 9:00 - 13:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Laatst gecontroleerd op 10 januari 2023