Single Digital Gateway

Gemeente Amsterdam: verhuizing bij de gemeente melden

De volgende documenten heeft u nodig om uw verhuizing door te geven: 

Online

  • Een huurcontract
  • Een toestemmingsverklaring voor inschrijving op adres
  • Bij antikraak: de gebruikersovereenkomst

Per post

  • een kopie van een geldig identiteitsbewijs (een paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs). Met hierop de foto en handtekening
  • een kopie van het volledige huur- of koopcontract.
  • als u antikraak gaat wonen: een kopie van de gebruikersovereenkomst.
  • als u bij iemand gaat inwonen: een toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner en een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs. Met hierop de foto en handtekening.

Stadsloket

Meenemen

  • pas­poort, ID-kaart, rij­be­wijs of ver­blijfs­ver­gun­ning.
  • Ko­pie van uw huur­con­tract of koop­con­tract tot en met de pa­gi­na waar­op de hand­te­ke­nin­gen staan.
  • als u bij ie­mand woont:een toe­stem­mings­ver­kla­ring van de be­wo­ner en een ko­pie van het pas­poort, rij­be­wijs of ID-kaart van de be­wo­ner.
  • bij an­ti­kraak: ko­pie ge­brui­kers­over­een­komst.

Verhuizing doorgeven

Online

Log in met DigiD en geef uw verhuizing online door.

Per post

U kunt uw verhuizing ook per post doorgeven. Stuur uw brief naar 

Gemeente Amsterdam
T.a.v. Dienstverlening - Verstrekkingen
Postbus 2214
1000 CE Amsterdam

Stadsloket

U komt persoonlijk langs bij een Stadsloket. Dat kan zonder afspraak. Voor Weesp maakt u wel een afspraak.

​Adressen en openingstijden Stadsloketten.

Het doorgeven van een verhuizing is gratis.

Wij verwerken uw verhuizing binnen 3 weken.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Amsterdam

Laatst gecontroleerd op 3 september 2025