Single Digital Gateway

Gemeente Amsterdam: verhuizing bij de gemeente melden

Let op. U kunt uw verhuizing alleen doorgeven als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

De volgende documenten heeft u nodig om uw verhuizing door te geven: 

Online

  • Een huurcontract
  • Een toestemmingsverklaring voor inschrijving op adres
  • Bij antikraak: de gebruikersovereenkomst

Per post

  • een kopie van een geldig identiteitsbewijs (een paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs). Met hierop de foto en handtekening
  • een kopie van het volledige huur- of koopcontract.
  • als u antikraak gaat wonen: een kopie van de gebruikersovereenkomst.
  • als u bij iemand gaat inwonen: een toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner en een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs. Met hierop de foto en handtekening.

Verhuizing doorgeven

Online

Log in met DigiD en geef uw verhuizing online door.

Per post

U kunt uw verhuizing ook per post doorgeven. Stuur uw brief naar 

Gemeente Amsterdam
T.a.v. Dienstverlening - Verstrekkingen
Postbus 2214
1000 CE Amsterdam

Het doorgeven van een verhuizing is gratis.

Wij verwerken uw verhuizing binnen 6 werkdagen.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Amsterdam

Laatst gecontroleerd op 7 januari 2024