Gemeente Halderberge: uitschrijven uit Nederlandse gemeente bij lang verblijf buiten Nederland
Let op. U kunt uw verhuizing naar het buitenland alleen doorgegeven als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U neemt het volgende mee:
- geldig identiteitskaart of paspoort
- volledig nieuw adres buitenland
- Verhuist u alleen naar het buitenland? Dan kunt u uw vertrek online doorgeven.
- Verhuist niet uw hele gezin naar het buitenland? Dan moet u uw vertrek schriftelijk of aan de balie van de gemeente doorgeven.
Online
U kunt uw vertrek online doorgeven op de dag van uw verhuizing. U heeft hiervoor DigiD nodig.
formulier vertrek doorgeven met DigiD
Aan de balie
Wilt u het vertrek van u en uw gezin doorgeven aan de balie? Maak eerst een afspraak bij gemeente Halderberge. Neem uw geldige identiteitsbewijs mee naar uw afspraak.
Bij de afspraak moet u uw nieuwe adres doorgeven, als dat al bekend is. U moet altijd doorgeven in welk land u gaat wonen.
U kunt tegelijk met het vertrek van uzelf het vertrek doorgeven van deze personen:
- uw echtgenoot of echtgenote;
- uw geregistreerde partner;
- uw kinderen;
- uw ouders.
Deze personen moeten wel bij u op hetzelfde adres staan ingeschreven.
Heeft u een samenlevingscontract? Dan geven u en uw partner apart het vertrek naar het buitenland door.
Het doorgeven van een emigratie is gratis.
Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via gemeente@halderberge.nl
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Halderberge
Bezoekadres
Parklaan 15
4731GJ Oudenbosch
Maandag | 12.30-17.00 |
Dinsdag | 08.30 -12.30 |
Woensdag | 12.30-17.00 17.30-19.30 |
Donderdag | 08.30-12.30 |
Vrijdag | 08.30-12.30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Please always check www.halderberge.nl