Gemeente Doetinchem: uitschrijven uit Nederlandse gemeente bij lang verblijf buiten Nederland
Let op. U kunt uw verhuizing naar het buitenland alleen doorgegeven als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
- Verhuist u alleen naar het buitenland? Dan kunt u uw vertrek online doorgeven.
- Verhuist niet uw hele gezin naar het buitenland? Dan moet u uw vertrek schriftelijk of aan de balie van de gemeente doorgeven.
Online
U kunt uw vertrek online doorgeven op de dag van uw verhuizing. U heeft hiervoor DigiD nodig.
Schriftelijk
U kunt uw verhuizing alleen per post doorgeven als alle personen van uw gezin meeverhuizen.
Maak een ondertekende brief. In de brief moet staan:
- de namen en geboortedata van gezinsleden die samen met u emigreren;
- uw oude adres;
- in welk land u gaat wonen;
- uw nieuwe adres in dat land;
- de datum van uw vertrek;
- een duidelijke handtekening (geen paraaf).
Stuur deze brief samen met een kopie van uw identiteitsbewijs naar Postbus 9020
7000 HA Doetinchem. Of mail alle documenten naar gemeente@doetinchem.nl.
Aan de balie
Wilt u het vertrek van u en uw gezin doorgeven aan de balie? Maak eerst een afspraak via Afspraak maken | Gemeente Doetinchem. Neem uw geldige legitimatiebewijs mee naar uw afspraak.
Bij de afspraak moet u uw nieuwe adres doorgeven, als dat al bekend is. U moet altijd doorgeven in welk land u gaat wonen.
U kunt tegelijk met het vertrek van uzelf het vertrek doorgeven van deze personen:
- uw echtgenoot of echtgenote;
- uw geregistreerde partner;
- uw kinderen;
- uw ouders.
Deze personen moeten wel bij u op hetzelfde adres staan ingeschreven.
Heeft u een samenlevingscontract? Dan geven u en uw partner apart het vertrek naar het buitenland door.
Het doorgeven van een verhuizing is gratis.
- Doorgeven via e-mail of post: duurt 5 werkdagen.
- Doorgeven aan de balie: verwerkt de gemeente direct.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Doetinchem