Gemeente Eindhoven: studietoeslag voor studenten met een beperking aanvragen
Let op. U kunt alleen individuele studietoeslag aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
De volgende voorwaarden gelden:
- U bent ingeschreven bij de gemeente Eindhoven.
- U krijgt geen Wajong-uitkering.
- U krijgt Studiefinanciering (WSF) of een bijdrage op grond van de Wet-tegemoetkoming-onderwijsbijdrage-en-schoolkosten (WTOS).
- U bent door een ziekte of gebrek structureel niet in staat om naast uw studie inkomsten te verdienen. U kunt dit laten zien door een recent medisch rapport van een erkend keuringsarts. Hieruit blijkt dat u door uw handicap beperkte capaciteit hebt. Het rapport mag niet ouder zijn dan 2 jaar. Heeft u dit rapport niet? Dan beoordeelt de gemeente of u op grond van de verordening loonkostensubsidie tot de doelgroep behoort. U verleent medewerking aan het onderzoek dat daar eventueel voor nodig is.
Vul het formulier Individuele studietoeslag aanvragen helemaal in.
Bij het aanvraagformulier moet u de volgende bijlagen uploaden/bijvoegen:
- Een kopie van een geldig identiteitsbewijs: paspoort, identiteitskaart of verblijfsdocument (geen rijbewijs).
- Een toekenningsbeschikking van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) van uw studiefinanciering. Op basis van de Wet studiefinanciering WSF) of de Wet tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten (WTOS).
- Een kopie of download van een bankafschrift waarop de tenaamstelling van de rekening en het rekeningnummer staan vermeld.
- Een kopie van een recent medisch rapport van een erkende keuringsarts.
Voor elk nieuw schooljaar moet u opnieuw studietoeslag aanvragen.
Binnen 8 weken na uw aanvraag krijgt u een brief met de uitslag. Is de aanvraag niet compleet of kost het onderzoek meer tijd? Dan kan de afhandeling langer dan 8 weken duren.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Eindhoven
Laatst gecontroleerd op 11 december 2022