Gemeente Amstelveen: studietoeslag voor studenten met een beperking aanvragen
Wilt u studietoeslag aanvragen, dan neemt u eerst contact op met het Sociaal loket. Samen met een medewerker bespreekt u uw situatie en de voorwaarden van de studietoeslag. Als u in aanmerking komt voor de studietoeslag, krijgt u het aanvraagformulier. Het ingevulde aanvraagformulier en alle benodigde documenten dient u daarna in bij de afdeling Werk & Inkomen.
Contact opnemen met het Sociaal loket (met DigiD)
Heeft u geen DigiD? U kunt de gemeente ook bellen: +31 20 540 49 11.
Let op: u kunt alleen individuele studietoeslag aanvragen als u in Nederland woont en staat ingeschreven bij de gemeente. Voor elk nieuw schooljaar moet u opnieuw studietoeslag aanvragen.
- U bent ingeschreven bij de gemeente Amstelveen/Aalsmeer.
- U krijgt geen Wajong-uitkering.
- U krijgt studiefinanciering (WSF) of een bijdrage op grond van de Wet tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten (WTOS).
- U bent door een ziekte of gebrek structureel niet in staat om naast uw studie inkomsten te verdienen. U kunt dit laten zien door een recent medisch rapport van een erkend keuringsarts. Hieruit blijkt dat u door uw handicap beperkte capaciteit hebt.
Bedragen studietoeslag
De hoogte van de studietoeslag hangt af van uw leeftijd. Kijk voor de wettelijke bedragen op de website van de Rijksoverheid.
- Uw paspoort of identiteitskaart.
- Gegevens over uw studiefinanciering of Wtos-bijdrage.
- Een bewijs van uw studie en onderwijsinstelling.
- Een indicatie doelgroepregister van het UWV of een medische rapportage die uw arbeidsbeperking aantoont.
- Een kopie van een bankpas of bankafschrift met uw naam en rekeningnummer.
Binnen 8 weken na uw aanvraag krijgt u een brief met de uitslag. Is de aanvraag niet compleet of kost het onderzoek meer tijd? Dan kan de afhandeling langer dan 8 weken duren.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Amstelveen