Single Digital Gateway

Gemeente Hardenberg: hulp gemeente aanvragen voor re-integratie op arbeidsmarkt

Let op. U kunt alleen hulp voor re-integratie aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente. 

U krijgt van de gemeente Hardenberg hulp om weer aan het werk te gaan. U krijgt begeleiding, trainingen of cursussen. Ook kan de gemeente u helpen aan een leerplek om ervaring op te doen. Soms heeft een gemeente een eigen afdeling. Soms werkt een gemeente met een re-integratiebureau. 

Voor wie?

  • Voor alle inwoners die op zoek zijn naar werk en het niet zelf lukt om werk te vinden.
  • Voor alle inwoners die een uitkering krijgen of aanvragen.

Als u een uitkering heeft, heeft u ook verplichtingen. U moet er zelf bijvoorbeeld zo veel mogelijk aan doen om weer aan werk te komen.

Bijvoorbeeld: 

  • U probeert betaald werk te vinden. U moet vacatures zoeken, solliciteren en ingeschreven staan bij 1 of meer uitzendbureaus.
  • U zoekt niet alleen naar werk in uw eigen woonplaats, maar ook in uw regio of verder weg. Vindt u werk of krijgt u werk aangeboden? Dan moet u dit werk aannemen.
  • U bent bereid om voor uw werk te reizen.
  • U helpt de gemeente om een plan van aanpak voor uw re-integratie te maken en uit te voeren.
  • U zorgt ervoor dat u uw kennis en vaardigheden bijhoudt of verbetert.

Neem contact op met uw gemeente voor hulp en informatie.

Bel naar 14 0523 of stuur een mail naar gemeente@hardenberg.nl

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hardenberg

Laatst gecontroleerd op 8 december 2022