Gemeente Aalten: hulp gemeente aanvragen voor re-integratie op arbeidsmarkt
Let op. U kunt alleen hulp voor re-integratie aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U krijgt van de gemeente Aalten hulp om weer aan het werk te gaan. U krijgt begeleiding, trainingen of cursussen. Ook kan de gemeente u helpen aan een leerplek om ervaring op te doen. De gemeente en het UWV kunnen u helpen bij het vinden van werk.
Voor wie?
- Voor alle inwoners die op zoek zijn naar werk en het niet zelf lukt om werk te vinden.
- Voor alle inwoners die een uitkering krijgen of aanvragen.
Als u een uitkering heeft, heeft u ook verplichtingen. U moet er zelf bijvoorbeeld zo veel mogelijk aan doen om weer aan werk te komen.
Bijvoorbeeld:
- U probeert betaald werk te vinden. U moet vacatures zoeken, solliciteren en ingeschreven staan bij 1 of meer uitzendbureaus.
- U zoekt niet alleen naar werk in uw eigen woonplaats, maar ook in uw regio of verder weg. Vindt u werk of krijgt u werk aangeboden? Dan moet u dit werk aannemen.
- U bent bereid om voor uw werk te reizen.
- U helpt de gemeente om een plan van aanpak voor uw re-integratie te maken en uit te voeren.
- U zorgt ervoor dat u uw kennis en vaardigheden bijhoudt of verbetert.
Neem contact op met uw gemeente voor hulp en informatie.
Telefonisch: +31 543 49 33 33
E-mail: gemeente@aalten.nl
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Aalten
Bezoekadres
Hofstraat 8
7121DM Aalten
Maandag | 8:30 - 17:00 |
Dinsdag | 8:30 - 19:00 |
Woensdag | 8:30 - 17:00 |
Donderdag | 8:30 - 17:00 |
Vrijdag | 8:30 - 12:30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Wij werken op afspraak. Telefonisch zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur, dinsdag tot 19.00 uur en op vrijdag tot 16.00 uur.