Single Digital Gateway

Gemeente Aalten: hulp gemeente aanvragen voor re-integratie op arbeidsmarkt

Let op. U kunt alleen hulp voor re-integratie aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente. 

U krijgt van de gemeente Aalten hulp om weer aan het werk te gaan. U krijgt begeleiding, trainingen of cursussen. Ook kan de gemeente u helpen aan een leerplek om ervaring op te doen. De gemeente en het UWV kunnen u helpen bij het vinden van werk.

Voor wie?

  • Voor alle inwoners die op zoek zijn naar werk en het niet zelf lukt om werk te vinden.
  • Voor alle inwoners die een uitkering krijgen of aanvragen.

Als u een uitkering heeft, heeft u ook verplichtingen. U moet er zelf bijvoorbeeld zo veel mogelijk aan doen om weer aan werk te komen.

Bijvoorbeeld: 

  • U probeert betaald werk te vinden. U moet vacatures zoeken, solliciteren en ingeschreven staan bij 1 of meer uitzendbureaus.
  • U zoekt niet alleen naar werk in uw eigen woonplaats, maar ook in uw regio of verder weg. Vindt u werk of krijgt u werk aangeboden? Dan moet u dit werk aannemen.
  • U bent bereid om voor uw werk te reizen.
  • U helpt de gemeente om een plan van aanpak voor uw re-integratie te maken en uit te voeren.
  • U zorgt ervoor dat u uw kennis en vaardigheden bijhoudt of verbetert.

Neem contact op met uw gemeente voor hulp en informatie.

Telefonisch: +31 543 49 33 33

E-mail: gemeente@aalten.nl

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Aalten

Bezoekadres

Hofstraat 8

7121DM Aalten

Openingstijden
Maandag
8:30 - 17:00
Dinsdag
8:30 - 19:00
Woensdag
8:30 - 17:00
Donderdag
8:30 - 17:00
Vrijdag
8:30 - 12:30
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten

Wij werken op afspraak. Telefonisch zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur, dinsdag tot 19.00 uur en op vrijdag tot 16.00 uur.

Laatst gecontroleerd op 19 december 2022