Gemeente Stichtse Vecht: persoonsgebonden budget (pgb) aanvragen
Let op. U kunt alleen pgb aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
- u gaat altijd eerst in gesprek met de gemeente of TIM Stichtse Vecht. Zij bespreken met u of u in aanmerking komt voor een Pgb
- lees voor welke hulp u bij de gemeente en voor welke hulp u bij TIM Stichtse Vecht moet zijn: hulp of ondersteuning nodig
- wilt u niet zelf de hulp regelen? Dan kunt u ook hulp krijgen via de gemeente of TIM Stichtse Vecht. Zij regelen dan ook de administratie. Dit heet zorg in natura.
Om een pgb te krijgen, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen:
- U stelt een pgb-plan op. In dit zorgplan zet u welke hulp u nodig heeft.
- De gekozen hulpverleners moeten aan kwaliteitseisen voldoen.
- U sluit zelf een overeenkomst met de hulpverleners.
- U moet uw pgb zelf beheren. U moet bijvoorbeeld zelf een contract met de hulpverleners maken. Ook moet u hen aansturen en uw administratie bijhouden. U kunt ook een pgb-vertegenwoordiger vragen om dit voor u te doen.
Uitbetaling
U krijgt het geld van uw pgb niet zelf. De gemeente betaalt uw pgb aan de Sociale Verzekeringsbank (SVB). U stuurt de facturen van uw zorgverleners naar de SVB. De SVB betaalt deze facturen. U houdt de facturen wel in uw administratie bij.
Zo vraagt u persoonsgebonden budget (Pgb) aan:
U gaat altijd eerst in gesprek met de gemeente of TIM Stichtse Vecht. Zij bespreken met u of u in aanmerking komt voor een Pgb.
U hoort binnen 8 weken of u een pgb krijgt. U krijgt hiervoor bericht van de gemeente.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Stichtse Vecht
Bezoekadres
Endelhovenlaan 1
3601GR Maarssen
Maandag | 8:30 - 17:00 |
Dinsdag | 8:30 - 17:00 |
Woensdag | 8:30 - 17:00 |
Donderdag | 8:30 - 17:00 |
Vrijdag | 8:30 - 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Wij werken op afspraak.