Gemeente Maastricht: tweede paspoort aanvragen
Let op. U kunt alleen een tweede paspoort aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt een 2e paspoort aanvragen als u:
- De Nederlandse nationaliteit heeft.
- Uw eerste paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is.
- Dit voor een zakenreis, of voor de boeking van een reis nodig heeft.
- Naar een land gaat waar u niet met een Nederlandse identiteitskaart naartoe kan reizen.
U vraagt een 2e paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. U haalt het paspoort ook persoonlijk op.
Spoedaanvraag
Heeft u uw reisdocument eerder nodig? Dan kunt u dit aanvragen via een spoedprocedure. Als u het paspoort vóór 14.00 uur aanvraagt, ontvangt u het uiterlijk binnen 2 werkdagen. U betaalt hiervoor een toeslag.
Per direct nodig
Heeft u het paspoort direct (vandaag) nodig? Dan kunt u in aanmerking komen voor een noodpaspoort van de Koninklijke Marechaussee krijgen. Meer informatie vindt u op Defensie.nl.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een 2e paspoort. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
Na 7 dagen kunt u uw paspoort ophalen bij de gemeente. U hebt 3 maanden de tijd om uw tweede paspoort op te halen.
Een 2e paspoort is 2 jaar geldig.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Maastricht
Bezoekadres
Mosae Forum 10
6211DW Maastricht
Maandag | 08:30 - 16:30 |
Dinsdag | 08:30 - 16:30 |
Woensdag | 08:30 - 16:30 |
Donderdag | 08:30 - 19:00 |
Vrijdag | 08:30 - 16:30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. Alleen voor het ophalen van uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Veel andere zaken kunt u online via onze website regelen.