Single Digital Gateway

Gemeente Hoorn: tweede paspoort aanvragen

Let op. U kunt alleen een tweede paspoort aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

Een tweede paspoort is 2 jaar geldig

Om een tweede paspoort aan te kunnen vragen, gelden de volgende voorwaarden:

  • U bent in het bezit van de Nederlandse nationaliteit.
  • U staat ingeschreven in de Basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Hoorn.
  • U heeft een paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is.
  • U kunt aantonen dat u het tweede paspoort nodig heeft.

Naar de afspraak in het stadhuis neemt u de volgende zaken mee:

  • Alle reisdocumenten (paspoort en identiteitskaart) die u heeft, ook als deze niet meer geldig zijn.
  • Een goedgelijkende pasfoto in kleur. De pasfoto is maximaal zes maanden oud op het moment van de aanvraag. Meer informatie over de eisen van een pasfoto vindt u op de website van de Rijksoverheid.
  • Een pinpas (of contant geld).
  • Bewijs waaruit blijkt dat u het tweede paspoort nodig heeft.

Om een tweede paspoort aan te vragen, maakt u een afspraak in het stadhuis.

Een tweede paspoort kost € 83,87. U betaalt de kosten voor uw tweede paspoort bij de aanvraag in het stadhuis.

U kunt het tweede paspoort 5 werkdagen na de aanvraag ophalen. Bij een spoedaanvraag duurt het 1 tot 2 werkdagen voordat het paspoort klaarligt. Het is mogelijk om uw tweede paspoort te laten bezorgen.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hoorn

Laatst gecontroleerd op 19 december 2023