Gemeente Hoogeveen: tweede paspoort aanvragen
Let op. U kunt alleen een tweede paspoort aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt een 2e paspoort aanvragen als u:
- De Nederlandse nationaliteit heeft.
- Uw eerste paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is.
- Dit voor een zakenreis, of voor de boeking van een reis nodig heeft.
- Naar een land gaat waar u niet met een Nederlandse identiteitskaart naartoe kan reizen.
- Alle paspoorten en ID-kaarten die u hebt. Ook als ze zijn verlopen
- Ligt uw paspoort tijdelijk bij een visum-dienst? Neem dan een schriftelijk bewijs mee
- Een pasfoto (niet ouder dan 6 maanden) in kleur. Let op de pasfoto-eisen
U kunt een tweede paspoort aanvragen bij de gemeentebalie. U betaalt bij de aanvraag (pinnen of contant). U kunt hiervoor online een afspraak maken.
Spoedaanvraag
Duurt 6 werkdagen te lang? Dan kunt u om spoedbehandeling vragen. U betaalt dan wel een toeslag. Vraagt u de spoedbehandeling vóór 14.00 uur aan, dan kunt u het paspoort de volgende werkdag ophalen.
Heeft u het document nog sneller nodig? Misschien kunt u een noodpaspoort van de Koninklijke Marechaussee krijgen. Meer informatie vindt u op Defensie.nl.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een 2e paspoort. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente: +31528291911 en info@hoogeveen.nl .
Na 6 werkdagen kunt u uw paspoort ophalen bij de gemeente. U hebt 3 maanden de tijd om uw tweede paspoort op te halen.
Een 2e paspoort is 2 jaar geldig.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hoogeveen
Bezoekadres
Raadhuisplein 24
7901BW Hoogeveen
Maandag | 9:00 - 17:00 |
Dinsdag | 9:00 - 17:00 |
Woensdag | 9:00 - 17:00 |
Donderdag | 9:00 - 20:00 |
Vrijdag | 9:00 - 13:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |