Gemeente Maastricht: paspoort aanvragen of verlengen
Let op. U kunt alleen een paspoort aanvragen of verlengen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
Heeft u de Nederlandse nationaliteit, maar geen vaste woonplaats in Nederland? Dan kunt u een paspoort aanvragen of verlengen bij een grensgemeente. Bijvoorbeeld bij de gemeente Maastricht.
U vraagt een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. Maak een afspraak om een paspoort aan te vragen.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een paspoort of identiteitskaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
Na ongeveer een week haalt u zelf het paspoort af bij de gemeente. Dit geldt ook voor kinderen tot 18 jaar. U hoort bij uw aanvraag meer informatie over het afhalen van uw paspoort.
U heeft 3 maanden de tijd om uw nieuwe paspoort op te halen.
Paspoort sneller nodig?
- Spoedaanvraag
Heeft u uw paspoort eerder nodig? Dan kunt u dit aanvragen via een spoedprocedure. Als u het voor 14.00 uur aanvraagt, ontvangt u het uiterlijk binnen 2 werkdagen. U betaalt hiervoor een toeslag. - Per direct
Heeft u per direct (vandaag) een paspoort nodig? Dan kunt u in aanmerking komen voor een noodpaspoort van de Koninklijke Marechaussee. Meer informatie hierover vindt u op www.defensie.nl.
Hoelang geldig?
- Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig.
- Een paspoort voor kinderen tot 18 jaar is 5 jaar geldig.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Maastricht
Bezoekadres
Mosae Forum 10
6211DW Maastricht
Maandag | 08:30 - 16:30 |
Dinsdag | 08:30 - 16:30 |
Woensdag | 08:30 - 16:30 |
Donderdag | 08:30 - 19:00 |
Vrijdag | 08:30 - 16:30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. Alleen voor het ophalen van uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Veel andere zaken kunt u online via onze website regelen.