Single Digital Gateway

Gemeente Maastricht: paspoort aanvragen of verlengen

Let op. U kunt alleen een paspoort aanvragen of verlengen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

Heeft u de Nederlandse nationaliteit, maar geen vaste woonplaats in Nederland? Dan kunt u een paspoort aanvragen of verlengen bij een grensgemeente. Bijvoorbeeld bij de gemeente Maastricht.

U vraagt een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. Maak een afspraak om een paspoort aan te vragen.

U betaalt kosten voor de aanvraag van een paspoort of identiteitskaart. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.

Na ongeveer een week haalt u zelf het paspoort af bij de gemeente. Dit geldt ook voor kinderen tot 18 jaar. U hoort bij uw aanvraag meer informatie over het afhalen van uw paspoort.

U heeft 3 maanden de tijd om uw nieuwe paspoort op te halen.

Paspoort sneller nodig?

  • Spoedaanvraag
    Heeft u uw paspoort eerder nodig? Dan kunt u dit aanvragen via een spoedprocedure. Als u het voor 14.00 uur aanvraagt, ontvangt u het uiterlijk binnen 2 werkdagen. U betaalt hiervoor een toeslag. 
  • Per direct
    Heeft u per direct (vandaag) een paspoort nodig? Dan kunt u in aanmerking komen voor een noodpaspoort van de Koninklijke Marechaussee. Meer informatie hierover vindt u op www.defensie.nl.

Hoelang geldig?

  • Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. 
  • Een paspoort voor kinderen tot 18 jaar is 5 jaar geldig.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Maastricht

Bezoekadres

Mosae Forum 10

6211DW Maastricht

Openingstijden
Maandag
08:30 - 16:30
Dinsdag
08:30 - 16:30
Woensdag
08:30 - 16:30
Donderdag
08:30 - 19:00
Vrijdag
08:30 - 16:30
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten

MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. Alleen voor het ophalen van uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Veel andere zaken kunt u online via onze website regelen.

Laatst gecontroleerd op 25 juli 2024