Gemeente Zaanstad: inschrijven bij de gemeente
U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor een afspraak.
Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen.
U neemt mee:
- een geldig identiteitsbewijs
- het koop- of huurcontract
- indien van toepassing toestemming van de (hoofd-)bewoner van het adres waar u gaat inwonen en een kopie van zijn/haar geldige identiteitsbewijs of uw huur- of koopcontract.
Let op!
- Inschrijven in de wijken Poelenburg en Peldersveld
Voor de wijken Poelenburg en Peldersveld gelden extra regels bij het inschrijven op een adres. Bij huren of inwonen in deze wijken is namelijk een huisvestingsvergunning verplicht. Nadat u bent ingeschreven op een adres in Poelenburg of Peldersveld, moet u een huisvestingsvergunning aanvragen. - Meer dan het toegestane aantal bewoners ingeschreven
Uw inschrijving kan worden geweigerd als er door deze inschrijving meer dan het toegestane aantal bewoners zijn ingeschreven op het adres.
Notice! Your registration may be denied if, as a result of that registration, more than the permitted number of residents are registered at the address.
Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.
Tijdens de afspraak registreert de gemeente u meteen in de Basisregistratie Personen (BRP). U krijgt een bevestigingsbrief mee. Uw BSN stuurt de gemeente op met de post.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Zaanstad
Laatst gecontroleerd op 7 april 2025