Single Digital Gateway

Gemeente Venray: inschrijven bij de gemeente

U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor telefonisch een afspraak via +31 478 52 33 33.

Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen.

U moet meenemen naar de afspraak:

  • Een geldig identiteitsbewijs van iedereen die zich gaat inschrijven (dit mag geen rijbewijs zijn).
  • Huur- of koopcontract van uw woning of toestemming van de hoofdbewoner bij wie u gaat inwonen.
  • Een bewijs van uitschrijving als u uit Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Saba of Sint Eustatius komt.

Als u in het buitenland geboren, getrouwd of gescheiden bent, neem dan ook de volgende originele documenten mee:

  • uw geboorteakte;
  • de geboorteakten van uw partner en/of uw kinderen;
  • uw huwelijksakte of bewijs van geregistreerd partnerschap;
  • echtscheidingspapieren;
  • adoptiepapieren en/of een overlijdensakte van uw partner of kind(eren).

Soms heeft uw akte of document een legalisatie en/of vertaling nodig. U kunt dit per land bekijken op de website van de Rijksoverheid. Vul het land in waar uw document is afgegeven.

U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor telefonisch een afspraak via +31 478 52 33 33.

Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Venray

Bezoekadres

Raadhuisstraat 1

5801MB Venray

Openingstijden
Maandag
12:00 - 20:00
Dinsdag
09:00 - 13:00
Woensdag
12:00 - 20:00
Donderdag
09:00 - 13:00
Vrijdag
09:00 - 13:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten

Alleen op afspraak

Laatst gecontroleerd op 4 januari 2023