Gemeente Venray: inschrijven bij de gemeente
U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor telefonisch een afspraak via +31 478 52 33 33.
Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen.
U moet meenemen naar de afspraak:
- Een geldig identiteitsbewijs van iedereen die zich gaat inschrijven (dit mag geen rijbewijs zijn).
- Huur- of koopcontract van uw woning of toestemming van de hoofdbewoner bij wie u gaat inwonen.
- Een bewijs van uitschrijving als u uit Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Saba of Sint Eustatius komt.
Als u in het buitenland geboren, getrouwd of gescheiden bent, neem dan ook de volgende originele documenten mee:
- uw geboorteakte;
- de geboorteakten van uw partner en/of uw kinderen;
- uw huwelijksakte of bewijs van geregistreerd partnerschap;
- echtscheidingspapieren;
- adoptiepapieren en/of een overlijdensakte van uw partner of kind(eren).
Soms heeft uw akte of document een legalisatie en/of vertaling nodig. U kunt dit per land bekijken op de website van de Rijksoverheid. Vul het land in waar uw document is afgegeven.
U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor telefonisch een afspraak via +31 478 52 33 33.
Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Venray
Bezoekadres
Raadhuisstraat 1
5801MB Venray
Maandag | 12:00 - 20:00 |
Dinsdag | 09:00 - 13:00 |
Woensdag | 12:00 - 20:00 |
Donderdag | 09:00 - 13:00 |
Vrijdag | 09:00 - 13:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Alleen op afspraak