Gemeente Valkenswaard: inschrijven bij de gemeente
Verhuist u naar of binnen de gemeente Valkenswaard? Dan moet u dit melden/doorgeven bij de gemeente Valkenswaard.
- Doe dit uiterlijk 5 dagen nadat u verhuisd bent. Als u te laat bent met het doorgeven, kan dit gevolgen hebben voor bijvoorbeeld huurtoeslag, studiefinanciering, uw parkeervergunning, gemeentelijke belastingen of uitkering.
- U kunt uw verhuizing ook al eerder doorgeven. Dit kan maximaal 4 weken voor de datum van uw verhuizing.
- Toestemming hoofdbewoner is niet noodzakelijk. De hoofdbewoner ontvangt bericht van uw inschrijving. Indien nodig kan toestemming altijd opgevraagd worden.
Vertrekt u uit Valkenswaard naar een andere Nederlandse woonplaats? Dan hoeft u dat niet aan ons door te geven. U schrijft zich binnen 4 weken vóór of op zijn laatst 5 dagen na uw verhuizing in bij uw nieuwe woonplaats. Uw nieuwe gemeente past uw adres daarna aan in de Basisregistratie Personen.
Bij een persoonlijke aangifte heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig.
- Bij kamerverhuur of particuliere verhuur: een huurcontract overleggen.
- Bij huur standplaats: een huurcontract overleggen.
Indien noodzakelijk kunnen aanvullende documenten worden gevraagd.
een geldig legitimatiebewijs, zoals paspoort of rijbewijs
machtigt u iemand? Dan neemt de gemachtigde een schriftelijke machtiging met handtekening (van u) mee, een kopie van uw geldige legitimatiebewijs en zijn of haar eigen geldige legitimatiebewijs.
Make an appointment:
- By phone: 040 208 3444
- Email: gemeente@valkenswaard.nl
- maak zelf online een afspraak
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Valkenswaard