Single Digital Gateway

Gemeente Rucphen: inschrijven bij de gemeente

U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor een afspraak. 

Tefoonnummer 0031 165 349500

Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen.

Hierbij heeft u de volgende documenten nodig:

  • Een geldig identiteitsbewijs.
  • Een reisdocument of ander document waaruit de nationaliteit blijkt.
  • Een bewijs van woonruimte. Bijvoorbeeld huurcontract of eigendomsbewijs.
  • Een akte van geboorte, alleen wanneer u geboren bent in het buitenland.
  • Bij een vreemde nationaliteit: een bewijs van rechtmatig verblijf. Let op! Dit geldt niet voor mensen uit de Europese Unie.
  • Wanneer u komt vanuit Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Sint-Eustatius en Saba: een bewijs van uitschrijving.

Ook kunnen onder andere de volgende documenten van u gevraagd worden:

  • een huwelijksakte,
  • een echtscheidingsakte,
  • een akte van overlijden (als bewijs dat het huwelijk door overlijden is ontbonden),
  • geboorteakten van de kinderen.

Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.

Tijdens de afspraak registreert de gemeente u meteen in de Basisregistratie Personen (BRP). U krijgt een bevestigingsbrief opgestuurd. Uw BSN stuurt de gemeente binnen 3 weken op met de post.

Informatie:

Er zijn nog geen contactgegevens van uw gemeente beschikbaar.

Vragen over dit onderwerp?

Bel met Informatie Rijksoverheid:

Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. 

Meer contactmogelijkheden

Laatst gecontroleerd op 25 juni 2024