Single Digital Gateway

Gemeente Oudewater: inschrijven bij de gemeente

U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor een afspraak. Kies de optie 'Vestiging uit Buitenland (niet eerder in NL) of Vestiging uit Buitenland (eerder in NL)'

  • Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of verblijfsvergunning). Let op: geen rijbewijs.
  • Een geldig legitimatiebewijs van iedereen die met u meeverhuist.
  • Originele documenten uit het buitenland (niet ouder dan 1 jaar) van uzelf, uw partner en uw kinderen. Bijvoorbeeld een geboorteakte, huwelijksakte of echtscheidingsakte.
  • Uw partner en kinderen (als zij met u meeverhuizen).
  • Een geprivilegieerdendocument (als u die heeft).
  • Een origineel bewijs van uitschrijving (als u uit Caribisch Nederland komt).
  • Uw koopcontract of huurcontract.
  • Een ingevuld toestemmingsformulier van de hoofdbewoner én een kopie van zijn of haar geldige legitimatiebewijs. Let op: dit geldt alleen als u bij iemand anders gaat wonen.

Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.

Tijdens de afspraak registreert de gemeente u meteen in de Basisregistratie Personen (BRP). U krijgt een bevestigingsbrief mee. Uw BSN stuurt de gemeente binnen 4 weken op met de post.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Oudewater

Bezoekadres

Waardsedijk 219

3421NE Oudewater

Openingstijden
Maandag
09:00-12:00
Dinsdag
09:00-12:00
Woensdag
09:00-12:00
Donderdag
13:00 - 16:30
17:30 - 19:30
Vrijdag
09:00-12:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 5 december 2022