Single Digital Gateway

Gemeente Nieuwkoop: inschrijven bij de gemeente

Als u in een half jaar minimaal vier maanden in Nederland verblijft en in de gemeente Nieuwkoop gaat wonen dan moet u ingeschreven worden in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit moet u persoonlijk bij de gemeente melden. U kunt hiervoor een afspraak maken. De afspraak moet binnen vijf dagen na aankomst plaatsvinden. Ook uw gezinsleden moeten persoonlijk bij de afspraak aanwezig zijn.

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart, verblijfsdocument).
  • Overige/andere documenten zoals een geboorteakte (voor meer informatie hierover graag contact opnemen met de gemeente).

Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.

Tijdens de afspraak registreert de gemeente u meteen in de Basisregistratie Personen (BRP). U krijgt een bevestigingsbrief mee. Uw BSN stuurt de gemeente binnen 3 weken op met de post.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Nieuwkoop

Bezoekadres

Teylersplein 1

2441LE Nieuwveen

Openingstijden
Maandag
8:30 - 17:00
Dinsdag
8:30 - 17:00
Woensdag
8:30 - 17:00
Donderdag
8:30 - 20:00
Vrijdag
8:30 - 13:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 2 januari 2025