Single Digital Gateway

Gemeente Hoogeveen: inschrijven bij de gemeente

U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. U kunt hiervoor een afspraak maken.

  • U hebt of de Nederlandse nationaliteit
  • Of u hebt de nationaliteit van een ander land uit de Europese Unie
  • Of u hebt een verblijfsvergunning voor bepaalde of onbepaalde tijd
  • Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen

  • Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart)
  • Geboorteakte, huwelijksakte of echtscheidingsakte (opgesteld door een beëdigd vertaler)
  • Een huurcontract, eigendomsbewijs of een verklaring van de hoofdbewoner
  • Woont u in Duitsland of op de Nederlandse Antillen of Aruba? Neem dan een bewijs van uitschrijving mee

U kunt online een afspraak maken.

Uw inschrijving in de gemeente is gratis.

Hebt u alle benodigde documenten meegenomen? Dan kan de gemeente u binnen 14 dagen inschrijven. Als u de gevraagde documenten niet aanlevert of de verkeerde gegevens doorgeeft dan kunt u een boete krijgen.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hoogeveen

Bezoekadres

Raadhuisplein 24

7901BW Hoogeveen

Openingstijden
Maandag
9:00 - 17:00
Dinsdag
9:00 - 17:00
Woensdag
9:00 - 17:00
Donderdag
9:00 - 20:00
Vrijdag
9:00 - 13:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 27 november 2022