Gemeente Hoogeveen: inschrijven bij de gemeente
U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. U kunt hiervoor een afspraak maken.
- U hebt of de Nederlandse nationaliteit
- Of u hebt de nationaliteit van een ander land uit de Europese Unie
- Of u hebt een verblijfsvergunning voor bepaalde of onbepaalde tijd
- Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen
- Uw geldige identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart)
- Geboorteakte, huwelijksakte of echtscheidingsakte (opgesteld door een beëdigd vertaler)
- Een huurcontract, eigendomsbewijs of een verklaring van de hoofdbewoner
- Woont u in Duitsland of op de Nederlandse Antillen of Aruba? Neem dan een bewijs van uitschrijving mee
U kunt online een afspraak maken.
Uw inschrijving in de gemeente is gratis.
Hebt u alle benodigde documenten meegenomen? Dan kan de gemeente u binnen 14 dagen inschrijven. Als u de gevraagde documenten niet aanlevert of de verkeerde gegevens doorgeeft dan kunt u een boete krijgen.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hoogeveen
Bezoekadres
Raadhuisplein 24
7901BW Hoogeveen
Maandag | 9:00 - 17:00 |
Dinsdag | 9:00 - 17:00 |
Woensdag | 9:00 - 17:00 |
Donderdag | 9:00 - 20:00 |
Vrijdag | 9:00 - 13:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Laatst gecontroleerd op 27 november 2022