Single Digital Gateway

Gemeente Hellendoorn: inschrijven bij de gemeente

U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor een afspraak. 

Maak een afspraak.

Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen.

Kom persoonlijk naar de gemeente en neem de volgende documenten mee:

  • uw geldige identiteitsbewijs (waarop uw nationaliteit staat)
  • een bewijs dat u woonruimte heeft, zoals een huurcontract of een eigendomsbewijs
  • als u niet in Nederland geboren bent: uw geboorteakte
  • als u niet een Europese nationaliteit heeft: een bewijs dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) uw verblijf heeft goedgekeurd
  • als u uit Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Sint-Eustatius of Saba komt: een verhuisbericht
  • eventueel de volgende akten:
    • een huwelijks- of echtscheidingsakte
    • een overlijdensakte van uw partner (als bewijs dat het huwelijk door overlijden is ontbonden)
    • de geboorteakten van uw kinderen
  • Heeft u een bewijs van uitschrijving uit het vorige land? Neem dat dan ook mee.
  • Aan de akten kunnen nadere eisen worden gesteld, zoals legalisatie of apostille.
  • Alle personen die met u meeverhuizen, komen ook persoonlijk mee.

Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.

Tijdens de afspraak registreert de gemeente u meteen in de Basisregistratie Personen (BRP). U krijgt een bevestigingsbrief mee. Uw BSN stuurt de gemeente binnen 3 weken op met de post.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hellendoorn

Bezoekadres

Willem-Alexanderstraat 7

7442MA Nijverdal

Openingstijden
Maandag
09:00 - 12:00
13:00 - 17:00
Dinsdag
09:00 - 12:00
13:00 - 17:00
Woensdag
09:00 - 12:00
13:00 - 17:00
Donderdag
09:00 - 12:00
13:00 - 17:00
Vrijdag
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 15 augustus 2023