Single Digital Gateway

Gemeente Gennep: inschrijven bij de gemeente

U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor een afspraak.

Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen.

  • Uw geldige identiteitsbewijs.
  • Een reisdocument of ander document waaruit uw nationaliteit blijkt.
  • Documenten die bewijzen dat u hier woont. Bijvoorbeeld een huurcontract, eigendomsbewijs of verklaring van de hoofdbewoner van de woning.
  • Officiële documenten uit uw tijd in het buitenland. Bijvoorbeeld een geboorteakte, huwelijksakte, erkenningsakte of echtscheidingsakte. Let op: als deze documenten niet in het Nederlands, Engels, Duits of Frans zijn, moeten ze eerst vertaald en gelegaliseerd worden. Doe dit voordat u naar Nederland komt. 
  • Als u bij iemand gaat inwonen of u gaat samenwonen, hebt u schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner van dat adres nodig.

Voor deze inschrijving maakt u een afspraak bij de gemeente Gennep

Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.

Tijdens de afspraak registreert de gemeente u meteen in de Basisregistratie Personen (BRP). U krijgt een bevestigingsbrief mee. Uw BSN stuurt de gemeente binnen 4 weken op met de post.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Gennep

Bezoekadres

Ellen Hoffmannplein 1

6591HD Gennep

Openingstijden
Maandag
9:00 - 19:00
Dinsdag
9:00 - 17:00
Woensdag
9:00 - 17:00
Donderdag
9:00 - 17:00
Vrijdag
9:00 - 12:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 8 december 2022