Gemeente Arnhem: inschrijven bij de gemeente
U moet uw verhuizing uit het buitenland persoonlijk aan de gemeente doorgeven. Maak hiervoor een afspraak.
Alle gezinsleden die zich willen laten inschrijven, moeten meekomen naar de afspraak. Dus ook baby’s, jonge kinderen en ouderen.
- Een geldig identiteitsbewijs.
- Een geldig reisdocument of ander document waaruit de nationaliteit blijkt.
- Een bewijs van uitschrijving als u afkomstig bent van Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Maarten, Saba of St. Eustatius.
- Originele documenten uit het buitenland, zoals een geboorteakte, huwelijksakte of echtscheidingsakte (voorzien van apostille of legalisatie, zie www.nederlandwereldwijd.nl). Documenten uit het buitenland die niet in de Nederlandse, Franse, Duitse of Engelse taal zijn opgesteld moeten zijn vertaald in het Nederlands door een beëdigd vertaler in Nederland.
- Documenten waarmee uw bewoning van uw huis of pand kan worden aangetoond.
Uw inschrijving is gratis. U betaalt zelf de kosten voor het vertalen of legaliseren van officiële documenten die u misschien mee moet nemen.
Binnen 4 weken na uw aangifte heeft de gemeente uw inschrijving afgerond.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Arnhem
Bezoekadres
Koningsstraat 38
6811DG Arnhem
Maandag | 12:00 - 20:00 |
Dinsdag | 09:00 - 17:00 |
Woensdag | 09:00 - 17:00 |
Donderdag | 09:00 - 17:00 |
Vrijdag | 09:00 - 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Wilt u langskomen? Dat kan alleen op afspraak. Voor het ophalen van rijbewijzen en reisdocumenten is de receptie op het Stadhuis dagelijks geopend van 9.00 - 17.00 uur
Ook nuttig
Laatst gecontroleerd op 9 augustus 2023