Gemeente Zeist: huwelijk melden
U meldt uw huwelijk aan bij de gemeente en geeft daarbij alle gegevens door van uzelf, uw partner en uw getuigen. Dat kan tot 2 weken voor de trouwdatum. U kunt uw huwelijk online doorgeven aan de gemeente. Hiervoor heeft u een DigiD nodig. U kunt uw huwelijk ook doorgeven in het gemeentehuis. Daarvoor moet u wel eerst een afspraak maken.
Als u in het buitenland woont
Woont u allebei niet in Nederland? Dan moet u uw huwelijk aangeven in de gemeente Den Haag. Meer informatie vindt u bij melding doen van huwelijk voor Nederlanders die in het buitenland wonen.
Bij het aanmelden van uw huwelijk maakt u een aantal keuzes die u doorgeeft aan de gemeente. Het gaat hierbij in ieder geval om de ceremonie en de locatie. De kosten hangen af van uw wensen en de mogelijkheden bij de gemeente.
Ceremonie
De ceremonie is het officiële deel van uw huwelijk. U kunt kiezen uit:
- gratis trouwen
- eenvoudige ceremonie
- uitgebreide ceremonie
Als u kiest voor een uitgebreide ceremonie, dan bepaalt u welke trouwambtenaar de ceremonie leidt. Dit geldt niet voor een gratis huwelijk of partnerschap.
Trouwlocatie
U kunt op verschillende plekken trouwen. U kunt kiezen voor:
- een trouwlocatie van de gemeente.
- een trouwlocatie van uw eigen keuze. Geef uw locatie via het contactformulier door aan de gemeente. U moet misschien betalen voor een eigen trouwlocatie.
Kijk voor de kosten van een huwelijk of geregistreerd partnerschap op de website van de gemeente Zeist.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Zeist
Bezoekadres
Het Rond 1
3701HS Zeist
Maandag | 8:30 - 17:00 |
Dinsdag | 8:30 - 20:00 |
Woensdag | 8:30 - 17.00 |
Donderdag | 8:30 - 17:00 |
Vrijdag | 8:30 - 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Telefonische bereikbaarheid: maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur