Gemeente Kampen: huwelijk melden
U meldt uw huwelijk aan bij de gemeente en geeft daarbij alle gegevens door van uzelf, uw partner en uw getuigen. Dat kan tot 2 weken voor de trouwdatum. U kunt dit online doen of in het gemeentehuis.
Direct online regelen
Maak een afspraak
Als u allebei niet in Nederland woont, dan moet u uw huwelijk aangeven in de gemeente Den Haag. Meer informatie vindt u bij melding doen van huwelijk voor Nederlanders die in het buitenland wonen.
Bij het aanmelden van uw huwelijk maakt u een aantal keuzes die u doorgeeft aan de gemeente. Het gaat hierbij in ieder geval om de ceremonie en de locatie. De kosten hangen af van uw wensen en de mogelijkheden bij de gemeente.
Ceremonie
De ceremonie is het officiële deel van uw huwelijk. U kunt kiezen uit:
- gratis trouwen;
- eenvoudige ceremonie;
- uitgebreide ceremonie.
Als u kiest voor een uitgebreide ceremonie, dan kunt u kiezen wie de ceremonie leidt. U kunt kiezen uit:
- trouwambtenaar van de gemeente;
- familielid of kennis.
Kiest u voor een trouwambtenaar van de gemeente? Dan neemt een trouwambtenaar van de gemeente Kampen een paar weken voor de geplande datum contact met u op om kennis te maken.
Wilt u dat een familielid of kennis uw tijdelijke trouwambtenaar wordt? Dan moet u zelf contact opnemen met de gemeente via burgerzaken@kampen.nl.
Trouwlocatie
U kunt op verschillende plekken trouwen. U kunt kiezen voor:
- een locatie van de gemeente;
- een eigen locatie.
Als u een eigen locatie wilt, kunt u contact opnemen met de gemeente via burgerzaken@kampen.nl.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Kampen
Bezoekadres
Burgemeester Berghuisplein 1
8261DD Kampen
Maandag | 8:30 - 17:00 |
Dinsdag | 8:30 - 17:00 |
Woensdag | 8:30 - 17:00 |
Donderdag | 8:30 - 17:00 |
Vrijdag | 8:30 - 16:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |