Single Digital Gateway

Gemeente Alblasserdam: geregistreerd partnerschap melden

Bij het plannen en aanmelden van uw geregistreerd partnerschap maakt u een aantal keuzes. Het gaat hierbij in ieder geval om de ceremonie en de locatie. De kosten hangen af van uw wensen en de mogelijkheden.

Ceremonie

De ceremonie is het officiële deel van uw geregistreerd partnerschap. U kunt kiezen uit:

  • geen ceremonie (gratis);
  • eenvoudige ceremonie;
  • uitgebreide ceremonie.

Als u kiest voor een uitgebreide ceremonie, dan kunt u kiezen wie de ceremonie leidt. U kunt kiezen uit:

  • trouwambtenaar van de gemeente; 
  • familielid of kennis.

Kiest u voor een trouwambtenaar van de gemeente? Dan neemt een trouwambtenaar van de gemeente een paar weken voor de geplande datum contact met u op om kennis te maken.

Wilt u dat een familielid of kennis uw tijdelijke trouwambtenaar wordt? Dan moet u zelf contact opnemen met de gemeente. 

Locatie ceremonie

U kunt in de gemeente op verschillende plekken de ceremonie houden voor uw geregistreerd partnerschap. U kunt kiezen voor:

  • een locatie van de gemeente;
  • een eigen locatie.

Als u een eigen locatie wilt, kunt u contact opnemen met de gemeente.

Aanvullende voorwaarden:

  • u bent 18 jaar of ouder
  • u bent geboren in Nederland
  • u woont vanaf 18-jarige leeftijd in Nederland
  • u bent burger van de Europese Unie.
  • bent u geboren in het buitenland en/of getrouwd geweest in het buitenland? Dan hebben wij extra informatie van u nodig. Vraagt u dan via het contactformulier of wij u bellen.

U betaalt kosten voor de aanvraag van een geregistreerd partnerschap. Meer informatie leest u op onze website.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Alblasserdam

Laatst gecontroleerd op 21 februari 2023