Single Digital Gateway

Gemeente Nunspeet: gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen

Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

U kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u al een gehandicaptenparkeerkaart heeft. Verder geldt voor u het onderstaande:

  • Parkeren is lastig in uw buurt. Bijvoorbeeld als beschikbare plaatsen in de buurt van uw woning vaak bezet zijn
  • U beschikt niet over een eigen parkeergelegenheid
  • Een gehandicaptenparkeerplaats kan alleen worden aangelegd op een bestaande, openbare parkeerplaats van de gemeente
  • Anderen mogen niet onevenredig worden benadeeld door uw gehandicaptenparkeerplaats
  • Er mag geen onveilige verkeerssituatie ontstaan door uw gehandicaptenparkeerplaats

Online aanvraag

  • Uw DigiD.
  • kentekenbewijs.
  • gehandicaptenparkeerkaart.

Per post

  • Een ko­pie van een gel­dig rij­be­wijs.
  • kentekenbewijs.
  • gehandicaptenparkeerkaart.

Aan de balie

  • Een gel­dig rij­be­wijs.
  • kentekenbewijs.
  • gehandicaptenparkeerkaart.

U kunt uw aanvraag online, per post of aan de balie regelen.

Online aanvragen

Log in met uw DigiD.

Via de post

Vul het formulier in en stuur het op naar de gemeente.

Gemeente Nunspeet
Postbus 79      
8070 AB Nunspeet

Aan de balie

U kunt de parkeerplaats ook bij de balie van de gemeente aanvragen. Maak online een afspraak.

Uw aan­vraag kost € 0.

Als u recht hebt op een gehandicaptenparkeerplaats dan laat de gemeente de parkeerplaats in ongeveer 11 weken aanleggen.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Nunspeet

Laatst gecontroleerd op 22 december 2022