Gemeente Nunspeet: gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen
Let op. U kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u al een gehandicaptenparkeerkaart heeft. Verder geldt voor u het onderstaande:
- Parkeren is lastig in uw buurt. Bijvoorbeeld als beschikbare plaatsen in de buurt van uw woning vaak bezet zijn
- U beschikt niet over een eigen parkeergelegenheid
- Een gehandicaptenparkeerplaats kan alleen worden aangelegd op een bestaande, openbare parkeerplaats van de gemeente
- Anderen mogen niet onevenredig worden benadeeld door uw gehandicaptenparkeerplaats
- Er mag geen onveilige verkeerssituatie ontstaan door uw gehandicaptenparkeerplaats
Online aanvraag
- Uw DigiD.
- kentekenbewijs.
- gehandicaptenparkeerkaart.
Per post
- Een kopie van een geldig rijbewijs.
- kentekenbewijs.
- gehandicaptenparkeerkaart.
Aan de balie
- Een geldig rijbewijs.
- kentekenbewijs.
- gehandicaptenparkeerkaart.
U kunt uw aanvraag online, per post of aan de balie regelen.
Online aanvragen
Via de post
Vul het formulier in en stuur het op naar de gemeente.
Gemeente Nunspeet
Postbus 79
8070 AB Nunspeet
Aan de balie
U kunt de parkeerplaats ook bij de balie van de gemeente aanvragen. Maak online een afspraak.
Uw aanvraag kost € 0.
Als u recht hebt op een gehandicaptenparkeerplaats dan laat de gemeente de parkeerplaats in ongeveer 11 weken aanleggen.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Nunspeet
Laatst gecontroleerd op 22 december 2022