Single Digital Gateway

Gemeente Hilversum: gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen

Als u een gehandicaptenparkeerkaart heeft, kunt u een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen. Dat kan alleen als u niet op eigen terrein kunt parkeren. Een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen, aanpassen of opzeggen doet u online met uw DigiD of eHerkenning.

  • U kunt uw gehandicaptenparkeerplaats online aanvragen, aanpassen of opzeggen:
    • U heeft hiervoor uw DigiD of eHerkenning nodig
    • Binnen maximaal 8 weken krijgt u een e-mail of uw aanvraag is goedgekeurd
  • Aanvragen kan ook per post:
    • Voor het aanvraagformulier belt u naar 14 035
    • Binnen maximaal 8 weken krijgt u een brief of uw aanvraag is goedgekeurd
  • Als uw aanvraag is goedgekeurd, wordt de parkeerplaats binnen maximaal 3 weken aangelegd

Nodig bij aanvragen

  • Rijbewijs
  • Kentekenbewijs
  • U mag een situatietekening of foto meesturen om de plek goed aan te geven

Nodig bij aanpassingen

  • Het nieuwe kentekenbewijs

Nodig bij opzeggen aan de balie

  • Kopie legitimatiebewijs
  • Bij overlijden een legitimatiebewijs van erven

Bekijk de mogelijke kosten op Hilversum.nl.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hilversum

Laatst gecontroleerd op 5 februari 2024