Gemeente Hilversum: gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen
Als u een gehandicaptenparkeerkaart heeft, kunt u een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen. Dat kan alleen als u niet op eigen terrein kunt parkeren. Een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen, aanpassen of opzeggen doet u online met uw DigiD of eHerkenning.
- U kunt uw gehandicaptenparkeerplaats online aanvragen, aanpassen of opzeggen:
- U heeft hiervoor uw DigiD of eHerkenning nodig
- Binnen maximaal 8 weken krijgt u een e-mail of uw aanvraag is goedgekeurd
- Aanvragen kan ook per post:
- Voor het aanvraagformulier belt u naar 14 035
- Binnen maximaal 8 weken krijgt u een brief of uw aanvraag is goedgekeurd
- Als uw aanvraag is goedgekeurd, wordt de parkeerplaats binnen maximaal 3 weken aangelegd
Nodig bij aanvragen
- Rijbewijs
- Kentekenbewijs
- U mag een situatietekening of foto meesturen om de plek goed aan te geven
Nodig bij aanpassingen
- Het nieuwe kentekenbewijs
Nodig bij opzeggen aan de balie
- Kopie legitimatiebewijs
- Bij overlijden een legitimatiebewijs van erven
Bekijk de mogelijke kosten op Hilversum.nl.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hilversum
Laatst gecontroleerd op 5 februari 2024