Gemeente Valkenswaard: geboorteakte aanvragen
De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in jouw leven vast in een officieel document, een akte. Elke akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond. Je kunt van de volgende akten een kopie (ook wel: afschrift) bestellen:
- geboorteakte
- huwelijksakte
- akte van geregistreerd partnerschap
- echtscheiding
- beëindiging geregistreerd partnerschap
- overlijdensakte
Het rechtsfeit heeft plaatsgevonden in Valkenswaard.
Heeft het rechtsfeit in een andere gemeente plaatsgevonden dan vraag je in die gemeente het afschrift aan. Voorbeeld: geboren in gemeente Veldhoven, dan ligt de geboorteakte bij de gemeente Veldhoven.
Wat heb ik nodig
Online aanvraag:
- Digid
Afspraak op het gemeentehuis:
- een geldig legitimatiebewijs, zoals paspoort of rijbewijs
machtigt u iemand? Dan neemt de gemachtigde een schriftelijke machtiging met handtekening (van u) mee, een kopie van uw geldige legitimatiebewijs en zijn of haar eigen geldige legitimatiebewijs.
Online: met Digid
Maak een afspraak
- Zelf een afspraak maken
- Telefonisch: 040 208 3444
- E-mail: gemeente@valkenswaard.nl
Voor de meest actuele informatie over prijzen, bezoek de website.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Valkenswaard