Single Digital Gateway

Gemeente Kampen: geboorteakte aanvragen

Online aanvragen

Woont u in Nederland woont en heeft u een DigiD? Dan kunt u uw geboorteakte online aanvragen. Ook vanuit het buitenland kunt u met uw DigiD uw geboorteakte aanvragen.

Aanvragen aan de balie

U kunt uw geboorteakte aanvragen aan de balie van de gemeente Kampen. Neem een geldig identiteitsbewijs mee. U kunt hiervoor online een afspraak maken of contact opnemen met de gemeente via telefoonnummer 0031383392999.

Aanvragen vanuit het buitenland

Heeft u geen DigiD? Dan kunt u ook iemand toestemming geven om de geboorteakte voor u aan te vragen aan de balie. 

Of vraag uw geboorteakte aan via de post:

  • Stuur een brief naar Gemeente Kampen, afdeling Burgerzaken, Postbus 5009, 8260 GA Kampen. 
  • Zet in de brief het geboortejaar, uw naam, adres en waarvoor u de akte nodig heeft. 
  • Zet uw handtekening onder de brief. Voeg een kopie toe van uw geldige identiteitsbewijs.

Een geboorteakte kost: € 16,60.

Aanvraag in Nederland

U ontvangt de geboorteakte na maximaal 5 werkdagen via de post.

Aanvraag vanuit buitenland

De gemeente stuurt de geboorteakte binnen 2 weken op naar uw adres in het buitenland. Hoe lang de post erover doet, verschilt per land.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Kampen

Bezoekadres

Burgemeester Berghuisplein 1

8261DD Kampen

Openingstijden
Maandag
8:30 - 17:00
Dinsdag
8:30 - 17:00
Woensdag
8:30 - 17:00
Donderdag
8:30 - 17:00
Vrijdag
8:30 - 16:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 11 december 2023