Single Digital Gateway

Gemeente Hoogeveen: geboorteakte aanvragen

Als u het uittreksel bij de balie in het gemeentehuis aanvraagt, neemt u mee:

  • Uw geldig identiteitsbewijs (ID-kaart, paspoort of rijbewijs)
  • Vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een schriftelijke machtiging en een identiteitsbewijs van deze persoon mee

Online aanvragen

Woont u in Nederland woont en heeft u een DigiD? Dan kunt u uw geboorteakte online aanvragen. Ook vanuit het buitenland kunt u met uw DigiD uw geboorteakte aanvragen.

Aanvragen aan de balie

U kunt het uittreksel ook aanvragen bij de balie in het gemeentehuis: Raadhuisplein 24, Hoogeveen. U kunt hiervoor online een afspraak maken.

U betaalt kosten voor de aanvraag van een geboorteakte. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente: +31528291911 of info@hoogeveen.nl .

Als u de geboorteakte digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Als u de geboorteakte aanvraagt bij de balie, dan maakt de medewerker de akte klaar terwijl u wacht.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hoogeveen

Bezoekadres

Raadhuisplein 24

7901BW Hoogeveen

Openingstijden
Maandag
9:00 - 17:00
Dinsdag
9:00 - 17:00
Woensdag
9:00 - 17:00
Donderdag
9:00 - 20:00
Vrijdag
9:00 - 13:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 12 januari 2023