Gemeente Hoogeveen: geboorteakte aanvragen
Als u het uittreksel bij de balie in het gemeentehuis aanvraagt, neemt u mee:
- Uw geldig identiteitsbewijs (ID-kaart, paspoort of rijbewijs)
- Vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een schriftelijke machtiging en een identiteitsbewijs van deze persoon mee
Online aanvragen
Woont u in Nederland woont en heeft u een DigiD? Dan kunt u uw geboorteakte online aanvragen. Ook vanuit het buitenland kunt u met uw DigiD uw geboorteakte aanvragen.
Aanvragen aan de balie
U kunt het uittreksel ook aanvragen bij de balie in het gemeentehuis: Raadhuisplein 24, Hoogeveen. U kunt hiervoor online een afspraak maken.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een geboorteakte. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente: +31528291911 of info@hoogeveen.nl .
Als u de geboorteakte digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Als u de geboorteakte aanvraagt bij de balie, dan maakt de medewerker de akte klaar terwijl u wacht.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hoogeveen
Bezoekadres
Raadhuisplein 24
7901BW Hoogeveen
Maandag | 9:00 - 17:00 |
Dinsdag | 9:00 - 17:00 |
Woensdag | 9:00 - 17:00 |
Donderdag | 9:00 - 20:00 |
Vrijdag | 9:00 - 13:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |