Single Digital Gateway

Gemeente Dronten: geboorteakte aanvragen

Vraag een afschrift of uittreksel van de burgerlijke stand aan bij de gemeente waar de akte is opgemaakt. Geef bij de aanvraag duidelijk aan waarvoor het afschrift of uittreksel nodig is.

Burgerzaken kan het afschrift alleen leveren als de gebeurtenis na 01-01-1972 in de gemeente Dronten heeft plaatsgevonden. Was de gebeurtenis voor 01-01-1972, dan kunt u een afschrift uit het geboorteregister aan vragen bij de gemeente Almere.

De kosten voor een verkeerd aangevraagd uittreksel of afschrift worden niet terugbetaald.

Een uittreksel, afschrift of akte kunt u makkelijk en snel online aanvragen met uw DigiD.

U kunt een uittreksel of afschrift aanvragen

  • voor uzelf;
  • voor uw kind dat bij u woont. Ook als hij of zij ouder is dan achttien jaar. U mag dit doen met uw eigen DigiD-code. Let op dat de levensgebeurtenis in gemeente Dronten heeft plaats gevonden. Bijvoorbeeld is uw kind in Amsterdam geboren dan vraagt u het uittreksel aan in Amsterdam;
  • voor iemand anders, als deze persoon u hiervoor machtigt. Gebruik hiervoor het machtigingsformulier uittreksels en verklaringen.

Een geldig identiteitsbewijs bij aanvraag aan de balie, uw digid code bij digitale aanvraag.

Een uittreksel, afschrift of akte kunt u makkelijk en snel online aanvragen met uw DigiD

De kosten van het uittreksel of afschrift kunt u direct bij de digitale aanvraag of bij aanvraag aan de balie betalen.

Binnen vijf werkdagen per post bij een digitale aanvraag. Direct bij aanvraag aan de balie.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Dronten

Laatst gecontroleerd op 18 december 2024