Gemeente Brummen: geboorteakte aanvragen
Online aanvragen
Woont u in Nederland woont en heeft u een DigiD? Dan kunt u uw geboorteakte online aanvragen. Ook vanuit het buitenland kunt u met uw DigiD uw geboorteakte aanvragen.
Aanvragen aan de balie
U kunt uw geboorteakte aanvragen aan de balie van de gemeente. Neem een geldig identiteitsbewijs mee. Dit kan alleen op afspraak.
Aanvragen vanuit het buitenland
Heeft u geen DigiD? Dan kunt u ook iemand schriftelijk toestemming geven om de geboorteakte voor u aan te vragen aan de balie. Voeg bij uw toestemmingsverklaring een kopie van uw geldige identiteitsbewijs.
Of vraag uw geboorteakte aan via de post:
- Stuur een brief naar gemeente Brummen, Postbus 5, 6970 AA Brummen
- Zet in de brief het geboortejaar, uw naam, adres en waarvoor u de akte nodig heeft.
- Zet uw handtekening onder de brief. Voeg een kopie toe van uw geldige identiteitsbewijs.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een geboorteakte. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
Aanvraag in Nederland
U ontvangt de geboorteakte na maximaal 5 werkdagen via de post.
Aanvraag vanuit buitenland
De gemeente stuurt de geboorteakte binnen 5 werkdagen op naar uw adres in het buitenland. Hoe lang de post erover doet, verschilt per land.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Brummen
Bezoekadres
Engelenburgerlaan 31
6971BV Brummen
Maandag | Gesloten |
Dinsdag | 14:00 - 16:30 |
Woensdag | Gesloten |
Donderdag | 14:00 - 16:30 17:30 - 19:30 |
Vrijdag | 08:30 - 12:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
alleen op afspraak