Gemeente Amstelveen: geboorteakte aanvragen
Heet u een bewijs nodig van een geboorte? Dan kunt u een afschrift van de Burgerlijke Stand aanvragen. U vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond.
- U vraagt een afschrift aan in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Vond de gebeurtenis plaats in een andere gemeente? Dan moet u de akte daar aanvragen. U krijgt geen geld terug als de gemeente geen gegevens kan vinden of als de gegevens niet verstrekt mogen worden. Dit komt doordat de gemeente kosten maakt voor het opzoeken van de gegevens .
- Op de akte staan geen adresgegevens. Als u een bewijs nodig heeft waar u ingeschreven staat, moet u een uittreksel Basisregistratie Personen aanvragen.
Online aanvragen
Woont u in Nederland en heeft u een DigiD? Dan kunt u uw geboorteakte online aanvragen. Ook vanuit het buitenland kunt u met uw DigiD uw geboorteakte aanvragen.
Aanvragen vanuit het buitenland
Heeft u geen DigiD? U kunt een afschrift Burgerlijke Stand ook vanuit het buitenland zonder DigiD aanvragen.
Uittreksel Burgerlijke Stand (BS) aanvragen
Aanvragen aan de balie
U kunt uw geboorteakte aanvragen aan de balie op het raadhuis. Maak telefonisch een afspraak: +31 20 540 49 11.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een geboorteakte. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente Amstelveen.
U krijgt het afschrift of uittreksel burgerlijke stand binnen 8 werkdagen thuisgestuurd. Woont u in het buitenland? Houd er rekening mee dat de postbezorging langer kan duren.
Heeft u het uittreksel of afschrift eerder nodig? Dan kunt u telefonisch een afspraak maken via +31 20 540 49 11 voor een bezoek aan het raadhuis. U krijgt het document dan meteen mee.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Amstelveen