Gemeente Amstelveen: aangifte geboorte doen
Geef de geboorte van het kind binnen 3 dagen door aan de gemeente. Dit doet u aan de balie in het raadhuis.
Online afspraak maken voor uw bezoek aan het raadhuis
Lukt het niet om online een afspraak te maken? U kunt de gemeente ook bellen: +31 20 540 49 11.
- Een geldig paspoort, identiteitskaart of rijbewijs
- Een geldig paspoort, identiteitskaart of rijbewijs van de moeder van het kind
Als het van toepassing is, neemt u ook een van de volgende documenten mee:
- De verklaring van geboorte van het ziekenhuis of de verloskundige (als u deze heeft).
- Uw trouw- of partnerschapsboekje, als u wilt dat de gemeente de naam van uw kind hierin vermeldt.
- Een kopie van de akte van erkenning ongeboren kind. Deze kopie heeft u ontvangen als uw kind erkend is.
- Een kopie van de akte van de naamskeuze, alleen bij de geboorte van uw eerste kind.
- Een verklaring van de Stichting donorgegevens kunstmatige bevruchting, indien van toepassing.
- Uw (gelegaliseerde) huwelijksakte als u in het buitenland bent gehuwd en dit niet in de basisregistratie (BRP) is opgenomen.
De geboorteaangifte is gratis. U betaalt wel kosten voor een afschrift of uittreksel van de geboorteakte of voor een geboorteboekje. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Amstelveen
Laatst gecontroleerd op 21 april 2025