Single Digital Gateway

Gemeente Amsterdam: buitenlandse akte registreren

Wilt u een buitenlandse akte registeren? Daarvoor moet u een afspraak maken met de gemeente. Bel  14 020 (maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur) of vanuit het buitenland [+31 20 624 1111](tel:+31 20 624 1111).

U moet de volgende documenten meenemen naar de afspraak: 

  • het originele document;
  • uw paspoort en/of identiteitskaart (of een kopie daarvan);
  • een officiële vertaling van de akte van een beëdigde vertaler. Dit is alleen nodig als de akte niet in het Nederlands, Engels, Duits of Frans is.

Akte in BRP van gemeente

Hierna neemt de gemeente uw akte op in de Basisregistratie Personen (BRP).

Het registreren van een buitenlandse akte is gratis.

Een buitenlandse akte omzetten naar een Nederlandse akte duurt maximaal 4 maanden. Spoedaanvragen zijn niet mogelijk.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Amsterdam

Laatst gecontroleerd op 7 januari 2024