Single Digital Gateway

Gemeente Aalsmeer: buitenlandse akte registreren

U kunt uw buitenlandse akte laten registreren aan de balie in het raadhuis. Hierna neemt de gemeente uw akte op in de Basisregistratie Personen (BRP). Let op: u kunt alleen een buitenlandse akte registreren als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij de gemeente.  

Afspraak maken voor uw bezoek aan het raadhuis: +31 297 38 75 75.

U brengt de volgende documenten mee naar uw afspraak: 

  • Uw paspoort, rijbewijs en/of verblijfsdocument. 
  • De originele buitenlandse akte of brondocumenten die in de basisregistratie opgenomen moeten worden. Indien nodig voorzien van een legalisatie of apostille en/of beëdigde vertaling (indien de akte niet in het Nederlands, Engels, Duits of Frans is) 
  • Voor het registreren van een huwelijksakte is soms een extra verklaring nodig. Deze verklaring vult u in wanneer een of beide partners niet de nationaliteit van een land van de Europese Unie heeft.

Het registreren van een buitenlandse akte is gratis.

Na uw afspraak in het raadhuis kan het tot 4 weken duren voordat de nieuwe gegevens zijn opgenomen in de BRP. Ontbreken er stukken of is er meer onderzoek nodig? Dan kan het langer duren.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Aalsmeer

Laatst gecontroleerd op 21 april 2025