Gemeente Hulst: bijzondere bijstand aanvragen
Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
De gemeente stelt bij elke aanvraag bijzondere bijstand vast of:
- u in de gemeente Hulst woont;
- er sprake is van uitgaven voortvloeiend uit bijzondere omstandigheden;
- de uitgaven noodzakelijk zijn;
- de kosten zich daadwerkelijk voordoen;
- de kosten gedragen kunnen worden uit de bijstandsnorm;
- er een voorliggende voorziening is;
- er geen sprake is van uitsluitingsgronden.
Online formulier
Print het online formulier en vul in. Stuur het naar Gemeente Hulst, Postbus 49, 4560AA Hulst . U moet ook de volgende documenten meesturen:
- Een kopie van uw geldig identiteitsbewijs.
- Bewijsstukken van uw inkomen.
- De laatste afschriften van alle betaal- en spaarrekeningen.
- Bewijsstukken van bezittingen en/of schulden.
- Een offerte of nota van de kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt.
De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hulst
Bezoekadres
Grote Markt 24
4561EB Hulst
Maandag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Dinsdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Woensdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 18:00 - 20:00 |
Donderdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Vrijdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Laatst gecontroleerd op 23 maart 2023