Gemeente Hulst: bijzondere bijstand aanvragen
Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
De gemeente stelt bij elke aanvraag bijzondere bijstand vast of:
- u in de gemeente Hulst woont;
 - er sprake is van uitgaven voortvloeiend uit bijzondere omstandigheden;
 - de uitgaven noodzakelijk zijn;
 - de kosten zich daadwerkelijk voordoen;
 - de kosten gedragen kunnen worden uit de bijstandsnorm;
 - er een voorliggende voorziening is;
 - er geen sprake is van uitsluitingsgronden.
 
Online formulier
Print het online formulier en vul in. Stuur het naar Gemeente Hulst, Postbus 49, 4560AA Hulst . U moet ook de volgende documenten meesturen:
- Een kopie van uw geldig identiteitsbewijs.
 - Bewijsstukken van uw inkomen.
 - De laatste afschriften van alle betaal- en spaarrekeningen.
 - Bewijsstukken van bezittingen en/of schulden.
 - Een offerte of nota van de kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt.
 
De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hulst
Bezoekadres
Grote Markt 24
4561EB Hulst
| Maandag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00  | 
| Dinsdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00  | 
| Woensdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 18:00 - 20:00  | 
| Donderdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00  | 
| Vrijdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00  | 
| Zaterdag | Gesloten  | 
| Zondag | Gesloten  | 
Laatst gecontroleerd op 1 oktober 2025