Single Digital Gateway

Gemeente Hulst: bijzondere bijstand aanvragen

Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

De gemeente stelt bij elke aanvraag bijzondere bijstand vast of:

  • u in de gemeente Hulst woont;
  • er sprake is van uitgaven voortvloeiend uit bijzondere omstandigheden;
  • de uitgaven noodzakelijk zijn;
  • de kosten zich daadwerkelijk voordoen;
  • de kosten gedragen kunnen worden uit de bijstandsnorm;
  • er een voorliggende voorziening is;
  • er geen sprake is van uitsluitingsgronden.

Online formulier

Print het online formulier en vul in. Stuur het naar Gemeente Hulst, Postbus 49, 4560AA Hulst . U moet ook de volgende documenten meesturen:

  • Een kopie van uw geldig identiteitsbewijs.
  • Bewijsstukken van uw inkomen.
  • De laatste afschriften van alle betaal- en spaarrekeningen.
  • Bewijsstukken van bezittingen en/of schulden.
  • Een offerte of nota van de kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt.

De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hulst

Bezoekadres

Grote Markt 24

4561EB Hulst

Openingstijden
Maandag
9:00 - 12:00
13:00 - 16:00
Dinsdag
9:00 - 12:00
13:00 - 16:00
Woensdag
9:00 - 12:00
13:00 - 16:00
18:00 - 20:00
Donderdag
9:00 - 12:00
13:00 - 16:00
Vrijdag
9:00 - 12:00
13:00 - 16:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 23 maart 2023