Gemeente Hoogeveen: bijzondere bijstand aanvragen
Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente als u:
- in de gemeente Hoogeveen woont;
- de kosten in Nederland hebt gemaakt;
- de kosten tot 3 maanden voor uw aanvraag hebt gemaakt;
- deze kosten kunnen vergoed worden: rechtshulp en bewindvoering;
- de volgende kosten kunnen niet vergoed worden: huur, energielasten , telefoonkosten en nieuwe meubels. Deze kosten moet u zelf betalen;
- gaat het om kosten die u maakt bij een arts of een andere deskundige? Dan vraagt de gemeente na of de kosten echt nodig zijn;
- de kosten kunnen eenmalig zijn, maar ook wekelijks of maandelijks terugkomen.
Vul het formulier in en lever het in:
- Via de post: Gemeente Hoogeveen, T.a.v. afdeling Inkomensvoorzieningen, Antwoordnummer 8, 7900 WB Hoogeveen.
- Via de e-mail: post_Inkomensvoorziening@dewoldenhoogeveen.nl.
- Langsbrengen: U kunt de bewijsstukken in de brievenbus gooien aan de buitenzijde van het Werkplein, Dekkerplein 1 in Hoogeveen.
De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hoogeveen
Bezoekadres
Dekkerplein 1
7901BZ Hoogeveen
Maandag | 9:00 - 17:00 |
Dinsdag | 9:00 - 17:00 |
Woensdag | 9:00 - 17:00 |
Donderdag | 9:00 - 17:00 |
Vrijdag | 9:00 - 13:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Laatst gecontroleerd op 16 november 2022