Single Digital Gateway

Gemeente Hoogeveen: bijzondere bijstand aanvragen

Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

U kunt bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente als u:

  • in de gemeente Hoogeveen woont;
  • de kos­ten in Ne­der­land hebt ge­maakt;
  • de kosten tot 3 maanden voor uw aanvraag hebt gemaakt;
  • deze kosten kunnen vergoed worden: rechtshulp en bewindvoering; 
  • de volgende kosten kunnen niet vergoed worden: huur, energielasten , telefoonkosten en nieuwe meubels. Deze kosten moet u zelf betalen;
  • gaat het om kosten die u maakt bij een arts of een andere deskundige? Dan vraagt de gemeente na of de kosten echt nodig zijn;
  • de kosten kunnen eenmalig zijn, maar ook wekelijks of maandelijks terugkomen.

Vul het formulier in en lever het in:

  • Via de post: Gemeente Hoogeveen, T.a.v. afdeling Inkomensvoorzieningen, Antwoordnummer 8, 7900 WB Hoogeveen. 
  •  Via de e-mail: post_Inkomensvoorziening@dewoldenhoogeveen.nl.
  •  Langsbrengen: U kunt de bewijsstukken in de brievenbus gooien aan de buitenzijde van het Werkplein, Dekkerplein 1 in Hoogeveen.

De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Hoogeveen

Bezoekadres

Dekkerplein 1

7901BZ Hoogeveen

Openingstijden
Maandag
9:00 - 17:00
Dinsdag
9:00 - 17:00
Woensdag
9:00 - 17:00
Donderdag
9:00 - 17:00
Vrijdag
9:00 - 13:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 16 november 2022